Wednesday 20 March 2013

DOA PEMBUKA 12 PINTU

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad S.A.W. keluarga serta para sahabat dan pengikut Baginda.

أًلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ dan salam sayang pada semua yang sudi singgah di sini.

Rasulullah s.a.w dikatakan pernah bersabda: ‘ doa adalah senjata orang mukmin’. Jadi di hari Khamis yang mulia ini saya ingin berkongsi tentang Doa Pembuka 12 Pintu Kebaikkan… Semoga Allah makhbulkan doa kita semua.


I would to share with everybody this doa.




Sangat baik di amalkan selepas solat fardhu setiap hari… dan boleh jugak di baca semasa solat dhuha sbg penambahan doa.. moga kita dibukakan pintu2 kebaikkan dan dipermudahkan urusan dunia & akhirat… amin..


Doa ini  bagi memohon agar dimudahkan segala urusan kita pada setiap hari. Siapa yang belum bertemu jodoh, yang inginkan keberkatan hidupnya setiap hari, digalakkan untuk membaca doa ini setiap hari apabila hendak keluar dari rumah. Dan jadikanlah doa ini amalan lepas solat.



Tapi, sebelum tu, saya nak mengingatkan diri saya dan sesiapa juga.  Asal ada masalah, jangan hanya bergantung nak doa itu doa ini, ayat quran itu ayat quran ini untuk diamalkan.  

Perkara wajib seperti solat mesti diutamakan, tutup aurat (bagi wanita).  Pendek kata, kita buat apa yang Allah suka dan insyaallah, apa saja kita minta Allah makbulkan.  

Kalau hayati betul-betul makna doa di atas, insyaallah  kalau diamalkan secara istiqamah, akan termakbullah.



Bila Allah cepat makbulkan Doamu, Maka DIA Menyayangimu
Bila DIA Lambat Makbulkan doamu, Maka DIA Ingin Mengujimu,
Bila DIA Tidak Makbulkan Doamu, Maka Dia Merancang Sesuatu Yang lebih Baik Untukmu.
          Oleh itu, Sentiasalah Bersangka Baik Pada ALLAH Dalam Apa Jua Keadaan Pun...                    Kerana Kasih sayang ALLAH Itu Mendahului KemurkaanNya.

No comments:

Post a Comment