Hello !!! kawan-kawan , hari ini nak cerita sikit produk cosmoderm best selling Tea Tree Oil Shower Gel ni membersihkan kulit secara lembut supaya licin bak sutera . Ia lembut dan tidak merangsangkan. Menolong melembapkan dan menyucikan kulit. Mengandungi minyak TEa tree yg terkenal dgn ciri semulajadinya . Sesuai untuk semua kulit & good 4 badan yg gatal2 & jerawat....
cara penggunaan :
Tuangkan sedikit gel mandian minyak tea tree ni ke atas tapak tangan , towel atau span.. buatkan buih dan urut secara lembut ke atas seluruh badan. Bilas dengan air . selps mandi gunakan talkum losyen minyak tea tree....hanya RM11.90
Anda juga boleh membeli secara set
Untuk membeli produk ini sila like page saya di facebook Qamarina Beauty.. saya sedia membantu anda, jgn lupa pm ye... =)
Thursday, 7 February 2013
Cosmoderm Halal Certificate
Sesungguhnya Islam amat menitik beratkan & menekankan akspek HALAL tentang apa juga perkara di dalam kehidupan harian dalam bentuk perubatan, perbuatan, pemakanan, percakapan & juga dari segi kosmetik.
Mencari yg HALAL itu dituntut.. Maksud halal dlm kosmetik sebenarnya agak luas.. Selain tidak menggunakan bahan2 terlarang disisi Islam, halal juga bermaksud bahan2 yg digunakan itu haruslah selamat dan tidak memudaratkan diri juga kulit.. Jatuh HARAM apabila kita menggunakan produk yang mengandungi bahan2 yg merbahayakan diri dan juga kulit kita seperti HYDROQUINONE & MERCUR yg biasanya terkandung dlm produk2 yg ada pengelupasan.. Pastikan anda tidak memilih produk yg memudaratkan diri.. Jgn terlalu taksub hanya kerana ingin kelihtan cantik.. Ingat ya, diri kita, kulit kita adalah amanah Allah sampai kita mati.. Wallahualam.. :)
like my page Qamarina Beauty
Tuesday, 5 February 2013
Vitamin E Magic Exfoliating Gel
Petang ini dikala hujan yang lebat sejuk & dingin, saya ingin berkongsi khas untuk Adik-adik dan rakan-rakan yang selalu mengadu muka takde masalah tapi kusam tu atau muka ada bekas-bekas jerawat yang degil rasa macam nak rendam muka seminggu pakai sabun Daia tu, sebenarnya anda sangat memerlukan Magic Exfoliating Gel seperti ini.
Sebab Magic Exfoliating Gel ni salah satu cara nak tanggalkan sel kulit mati. Cara lain ialah dengan sental muka pakai berus dawai. hahhaha =)
Kelebihan gel ini ialah untuk pengelupasan atau membuang sel-sel mati kat muka kita nie.Pakai hanya 2 kali seminggu dan hasilnya kulit akan terasa ringan dan lembut. Pori-pori juga akan turut mengecut.
RM 24.90 jadi sape2 yang berhajat nak membeli produk cosmoderm boleh hubungi saya ye email me qamarinabeauty@gmail.com or follow me at page Qamarina Beauty on facebook..
Sebab Magic Exfoliating Gel ni salah satu cara nak tanggalkan sel kulit mati. Cara lain ialah dengan sental muka pakai berus dawai. hahhaha =)
It helps remove dead skin cells, blackheads and wh
ite heads effectively and gently.
• Contracts and refines pores.
• Lighten acne scars, chicken pox marks, freckles and hyper pigmentation.
• Membuang tisu mati, bintik hitam dan putih pada kulit secara efektif.
• Mengecilkan liang roma.
• Mengurangkan tanda parut demam campak dan pigmentasi.
RM 24.90 jadi sape2 yang berhajat nak membeli produk cosmoderm boleh hubungi saya ye email me qamarinabeauty@gmail.com or follow me at page Qamarina Beauty on facebook..
Saturday, 2 February 2013
Perfect sunscreen
COSMODERM
Sunscreen
Perfect Sunscreen + Flawless Foundation
Reduce appearance of fine lines
Neutralize free radicals
Increase Skin Elasticity
Lightens Pigmentation
Even out skin tone
Skin lightening
Seal moisture
SPF35 PA ++
Lighten scars
sebenarnya ia adalah BB Cream!!
Kepada yang selalu keluar rumah atau kepada yang selalu taknak pakai sunblock, perlu ingat bahawa kesan pendedahan kepada UV boleh menyebabkan kanser kulit dan bibir. Lepas tu, premature ageing akan berlaku di mana proses penuaan berlaku dengan lebih cepat dari yang sepatutnya. Lepas tu pigmentasi jugak akan berlaku..
nak ke? muka anda sebelum usia?? jadilah awek muda walaupun dah nak sampai 27, ada pakcik makcik yang akan tanya sekarang belajar dkt u mana? spm dpt brapa A?? hehehe dah 10 thn lps amk SPM tu... muda x? hihi
mesti ada yang tertanya maksud SPF?
Ok SPF bermaksud "Sunprotection Factor". SPF yang tinggi bererti perlindungan yang lebih tinggi...
SPF boleh dikatan sebagai ukuran perlindungan. Ia mempunyai kaitan dengan masa anda boleh berada di bawah cahaya matahari sebelum anda mengalami sunburn. Contohnya, SPF 35 akan membolehkan anda berada di bawah cahaya matahari 35 kali lebih lama, berbanding tanpa penggunaan sunblock.
Di dalam sunscreen foundation cosmoderm,mempunyai minyak vitamin e. Telah terbukti
vitamin e dapat menentang radikal bebas. Ia merupakan anti-oxidany yang sangat bagus.!! Anda
akan lihat perubahan pada kulit setelah mencubanya. Ternyata parut,lingkaran bawah mata akan
hilang,liang roma mengecil dan kulit akan sekata kerana vitamin e dapat mengunci kelembapan.
akan lihat perubahan pada kulit setelah mencubanya. Ternyata parut,lingkaran bawah mata akan
hilang,liang roma mengecil dan kulit akan sekata kerana vitamin e dapat mengunci kelembapan.
Apa yang bestnya produk Sunscreen COSMODERM ni, terdapat 5 warna yang boleh dipilih bersesuaian dengan kulit anda!
kod 01: Nude
kod 02: Natural Pink
kod 03: Natural Beige
kod 04: Medium Beige
kod 05: Tawny Beige
kod 01: Nude
kod 02: Natural Pink
kod 03: Natural Beige
kod 04: Medium Beige
kod 05: Tawny Beige
untuk my skin , saya guna yg kod 03- natural beige cz kulit saya kulit sawo matang je x la seputih kulit en husband, kulit dia cerah & putih dari saya so cakap saya hitam.. xdela hitam xcukup putih macam dia ja... hihi
Paling best tak berminyak....BB cream jenama xxyyzzz yang saya guna sebelum ni, lepas pakai dan keluar g shopping or dating, balik rumah saja bukak tudung dan lihatlah kesan kuning2 kotor di tudung bahagian pipi. Kesan BB cream tersebut,.
Tapi pakai sunscreen COSMODERM ni memang takde kesan kotoran tertinggal kat tudung.
lepas ni nk g shopping Hanya bawa Sunscreen COSMODERM ni saja.
Kalau ke mana-mana dan bersolat, lepas tu takperlu berjam jam duduk depan cermin mekap semula. orang laki kan x suka tunggu perempuan makeup lama2... so jimat masa ... Hanya pakai benda ini dan keluar laju-laju sambung balik shopping.
^_^
ok BB cream ni murah je.... RM29.90 JE... anda teruja nak beli boleh pm saya at my page qamarina beauty or email me qamarinabeauty@gmail.com
Friday, 1 February 2013
Manjakani Hygiene Wash
Assalamualaikum... weekend ni sambil waiting husband balik kerja nk g lunch n dating, terlebih dahulu nak share produk yang memberi manfaat kepada kaum wanita.....
ESPECIALLY sebagai wanita yang dah berkahwin dah bergelar isteri, saya juga menngunakan produk ini & sangat berpuas hati.. seperti mana anda dan saya ketahui , kawasan V penjagaan adalah sangat penting...Mesti korang xnak kawasan V anda berbau & dijangkiti kuman? yerla dengan keputihan, period, lembap-lembap x selesa bukan.. so dengan adanya Manjakani Feminine Hygience Wash ni keluaran cosmoderm, setiap wanita xkiralah yang masih sunti yang akan bergelar raja sehari, yang baru membina rumah tangga, makcik2 yg dah lama mendirikan rumah tangga seharusnya & WAJIB memiliki produk ni... dengan kuantiti 400ml hanya RM17.90... tersangatlah berbaloi...
Orang yang dah kahwin lagilah berbaloi dan bermanfaat kalau menggunakan majakani hygiene wash ni kerana khasiat manjakani dapat merapatkan semula bahagian intim itu & membantu dalam hubungan anda bersama suami tersayang anda =).. bau sangatlah wangi & sedap..terasa segar je....
untuk mereka yang dalam pantang pula, dapat merawat luka anda yang lepas bersalin...lepas bersalin pun habis pantang nak guna lagi V anda.. so kena prihatin penjagaannya.. nak cepat baik kenalah cuba kan.. kalau x mcm mana nak rasainya kan??
ok kelebihan feminine hygiene Wash ni
# membantu mengetat & menegangkan dinding faraj
# mencerahkan cerah paha
# merawat keputihan
# melicinkan kulit
# wangian feminin yg menggoda
# membantu mempercepatkan penyembuhan luka
berminat nk beli email me : qamarinabeauty@gmail.com .. fb page like disana https://www.facebook.com/QamarinaBeauty
ESPECIALLY sebagai wanita yang dah berkahwin dah bergelar isteri, saya juga menngunakan produk ini & sangat berpuas hati.. seperti mana anda dan saya ketahui , kawasan V penjagaan adalah sangat penting...Mesti korang xnak kawasan V anda berbau & dijangkiti kuman? yerla dengan keputihan, period, lembap-lembap x selesa bukan.. so dengan adanya Manjakani Feminine Hygience Wash ni keluaran cosmoderm, setiap wanita xkiralah yang masih sunti yang akan bergelar raja sehari, yang baru membina rumah tangga, makcik2 yg dah lama mendirikan rumah tangga seharusnya & WAJIB memiliki produk ni... dengan kuantiti 400ml hanya RM17.90... tersangatlah berbaloi...
Orang yang dah kahwin lagilah berbaloi dan bermanfaat kalau menggunakan majakani hygiene wash ni kerana khasiat manjakani dapat merapatkan semula bahagian intim itu & membantu dalam hubungan anda bersama suami tersayang anda =).. bau sangatlah wangi & sedap..terasa segar je....
untuk mereka yang dalam pantang pula, dapat merawat luka anda yang lepas bersalin...lepas bersalin pun habis pantang nak guna lagi V anda.. so kena prihatin penjagaannya.. nak cepat baik kenalah cuba kan.. kalau x mcm mana nak rasainya kan??
ok kelebihan feminine hygiene Wash ni
# membantu mengetat & menegangkan dinding faraj
# mencerahkan cerah paha
# merawat keputihan
# melicinkan kulit
# wangian feminin yg menggoda
# membantu mempercepatkan penyembuhan luka
Semua orang pon tahu khasiat bahan2 tu yg memang terbukti secara tradisional utk menyelesaikan masalah2 berkaitan kewanitaan..
Jadi jika anda bersalin secara normal, ia akan mempercepatkan penyembuhan luka di kawasan vagina anda..
Kalau belum kawen camane???
Ok, saya tau yg belum kawen ni selalu je tanya macam2 soalan kt saya..
Masalah utama wanita ialah keputihan dan kegatalan di 'miss V'..
So, Manjakani Hygiene Wash ni boleh membantu cik2 dan adik2 sekalian utk menghilangkannya ye..
Just cuci je guna 'benda alah' ni..Haha..
Mudah kan uollsss???
berminat nk beli email me : qamarinabeauty@gmail.com .. fb page like disana https://www.facebook.com/QamarinaBeauty
Kulit muka anda jenis apa?
Eh eh......!!!slalu tak orang tanya anda kulit muka anda jenis apa? lepas tu korang diam.. entahla, cuba cik tengok muka saya ni kategori mana ye... ok sebelum nak beli produk ni , u olls check dulu kulit anda jenis mana, eh bukan g jumpa doc.. baca information yang saya beri, & then inform saya.. saya akan advise yg mana 1 suitable 4 ur skin ok??
untuk penyelesaian kulit anda gunalah produk cosmoderm set vit e, set tea tree oil & gentle series ....
FOR MORE ADVISE & BUYING COSMODERM PRODUCT just email qamarinabeauty@gmail.com , like facebook page qamarina beauty..
A.Kulit kering
B.Kulit normal
C.Kulit berminyak
D.Kulit kombinasi
B.Kulit normal
C.Kulit berminyak
D.Kulit kombinasi
A.CIRI-CIRI KULIT KERING:
~Permukaan kulit kering dan tipis
~Kulit kelihatan kusam
~Terdapat garis halus, dengan bertambahnya usia maka garis tersebut akan menjadi keriput.
~Pori-pori halus / tidak kelihatan.
~liang roma halus & tertutup
~ tekstur kulit halus & lapisan epidermis nipis
~ mudah berkedut
-
B.CIRI-CIRI KULIT NORMAL:
.Pori-pori halus/sedang
..Kulit lembut, halus dan kenyal
.Jarang timbul jerawat
..Kulit bersinar
.tekstur halus & licin
..warna kulit sekata
.tiada kecelaan pada kulit
..liang roma tidak dapat dilihat
C.CIRI-CIRI KULIT BERMINYAK:
Pori-pori besar
Kulit mengkilat
Kulit mudah berjerawat
Kulit luar tebal
-Warna kulit kuning pucat.
D.CIRI-CIRI KULIT KOMBINASI:
Berminyak di daerah T ( dahi, hidung, dagu)
Normal di daerah pipi dan rahang
Kering di daerah sekitar mata, pipi bagian atas, dan leher.
Biasanya mengandungi dua atau lebih jenis kulit pada muka.
Kebanyakan kulit kombinasi ialah jenis berminyak pada
kawasan T iaitu dahi, hidung dan dagu dan normal atau
kering pada pipi
untuk penyelesaian kulit anda gunalah produk cosmoderm set vit e, set tea tree oil & gentle series ....
FOR MORE ADVISE & BUYING COSMODERM PRODUCT just email qamarinabeauty@gmail.com , like facebook page qamarina beauty..
Gentle series
Salam tengahari Fan Cosmoderm. Pihak Cosmoderm,
mempersembahkan Siri Gentle khas untuk kulit kering atau kering dan sensitive.
Pernahkah anda terasa kulit anda kasar walaupun telah sapu pelembap? Pernahkah
anda terasa kulit anda pedih setiap kali mencuci wajah?
Kini, hari ini, saat ini, waktu ini.. Bebaskan diri anda dari kesengsaraan dengan Siri Gentle Cosmoderm. Lembutkan kulit yang kasar.. haluskan kulit yang kering..
kalau kulit ada masalah jgn dibiar ye hendaklah di rawat.. pendedahan awal itu penting... ok produk ni yg terbaru tp dh lama la launch oleh cosmoderm.. dirumuskan khas untuk anda2 yang mempunyai kulit yang sensitif n kering
Sebenarnya selalu saya dengar kawan2 komplen da pakai produk ni, produk tu, kulit masih xde perubahan...Then saya selalu tanya semula, u pakai tu complete set atau pilih2 product dalam range tu?
Means x lengkap especially 3 yg paling utama iaitu cleanser, toner & moisuriser??
Biasanya yg komplen2 tu memang yg pakai x lengkap la...Hehe...
Pada saya, kalau kita nak dapatkan hasil yg baik, kena la buat dengan sempurna kanSo kalau uols rase kulit uols kering, sensitif, kasar, etc....Cuba Gentle Series by Cosmoderm ni...
Toning Lotion 100ml
gunakan produk Cosmoderm tanpa was-was. Kerana ia adalah halal dan alcohol-free, oil-free, dermatologist tested, all natural plant based ingredient.
Kini, hari ini, saat ini, waktu ini.. Bebaskan diri anda dari kesengsaraan dengan Siri Gentle Cosmoderm. Lembutkan kulit yang kasar.. haluskan kulit yang kering..
kalau kulit ada masalah jgn dibiar ye hendaklah di rawat.. pendedahan awal itu penting... ok produk ni yg terbaru tp dh lama la launch oleh cosmoderm.. dirumuskan khas untuk anda2 yang mempunyai kulit yang sensitif n kering
Kalau rase lepas guna certain product tu n kulit uols jadi kemerah-merahan ke, gatal2 ke, etc...
Tu maknanya kulit uols jenis yg sensitif atau maybe alah kepada produk yg mempunyai banyak chemical...
So, disebabkan Cosmoderm dah produce skin care product yg sangat2 lembut iaitu Gentle series ni....
Uols semua yg rase kulit tu sensitif ala2 kulit baby, boleh try skin care ni
Uols semua yg rase kulit tu sensitif ala2 kulit baby, boleh try skin care ni
Sebenarnya selalu saya dengar kawan2 komplen da pakai produk ni, produk tu, kulit masih xde perubahan...Then saya selalu tanya semula, u pakai tu complete set atau pilih2 product dalam range tu?
Means x lengkap especially 3 yg paling utama iaitu cleanser, toner & moisuriser??
Biasanya yg komplen2 tu memang yg pakai x lengkap la...Hehe...
Pada saya, kalau kita nak dapatkan hasil yg baik, kena la buat dengan sempurna kanSo kalau uols rase kulit uols kering, sensitif, kasar, etc....Cuba Gentle Series by Cosmoderm ni...
Ade 4 je yg perlu uols gunakan ye...Xbanyak pun sayangku...=)
Gentle Series ni mempunyai bahan2 yg mampu melembab, melembut, serta menganjalkan kulit iaitu Aloe Vera, Gamat, Chamomile, Vitamin E, Collagen, & Q10...
Awet muda gituu ye...Hehe...=)
Gentle Series
Terdiri daripada:
1. Pencuci Muka (RM22.90)
2. Toner (RM33.90)
3. Pelembap siang (spf 25 pa++) (RM45.90)
4. Krim pemulih malam (RM55.90)
Cleansing Milky Foam 100ml
RM22.90
Cuci muka dengan pencuci muka Gentle ni.
Ia tidak berbuih, tapi sangat lembut pada kulit.
Kawan-kawan yang ada masalah kulit merah mengelupas akibat sensitif, jangan risau, ia tidak pedih langsung.
Toning Lotion 100ml
RM33.90
Pelembap siang
Day Moisturizer 30ml
RM45.90
Bagusnya kerana ada spf 25
Bagusnya lagi tekstur sangat ringan.
Tidak melekit!!
NI pulak krim malam.
Night Revival Cream 30ml
RM55.90
ps: yang berkulit berminyak jangan cuba-cuba pakai Gentle ni tau. sebab kandungan kelembapan Gentle adalah tinggi. So si kulit berminyak masih boleh teruskan memakai Tea Tree Series dari Cosmoderm.
email me for buy this product: qamarinabeauty@gmail.com .. fb page qamarina beauty
Subscribe to:
Posts (Atom)



























